Subaru WRX STi 2.5T Sport Executive

- 10 november 2014

Show & Go

Sinds de vorige editie is de WRX STi een model dat los is komen te staan van de Impreza. Waar je toen de overeenkomsten tussen de sportieve sedan en gemoedelijke hatchback nog makkelijk kon opnoemen, is de nieuwe STi echt een verhaal apart. Niet dat de auto daarmee niet meer herkenbaar is als Subaru's sterkste, want met zo'n luchthapper en enorme achtervleugel kan en mag het maar één auto zijn. De extreme vormen zorgen er voor dat anoniem door het leven gaan niet meer tot de mogelijkheden behoort. Helaas kan de leek de auto nog wel eens op één lijn plaatsen met een 'gesjonnificeerde' Astra, uit de categorie 'All show, no go'. Maar ieder zijn ding, wij kunnen op onze beurt de Sulawesische postzegelverzameling van diezelfde leek waarschijnlijk niet op waarde schatten. Doordat de lijnen weer een stuk strakker zijn dan bij de laatste uitvoeringen, staat deze WRX wat dichter bij zijn oorspronkelijke voorouder. Wat ons betreft is dat een schot in de roos, want modieuze ronde of grote vormen maken de auto wat softer. En als 'ie iets niet is...

300 pk
407 Nm
255 km/h
5,2 s
11,4 (10.4) l/100km
242 g/km
G
22%
€ 75.995
€ 80.790
€ 1.481 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Hyundai Ioniq 6 77.4 kWh RWD Lounge

  • Alfa Romeo Giulia 2.0T 280 Q4 Competizione

  • Mercedes-Benz C-Klasse Limousine 200 9G-Tronic Luxury Line

  • Tesla Model 3 Long Range

  • BMW 3 Serie 330i M Sport

  • 2011 - Subaru WRX STi 2.5T Sport Executive