Net-niet-M4
Om de 4 Serie helemaal naar je eigen smaak aan te kleden, biedt BMW diverse lines aan. Daarnaast is er traditiegetrouw ook weer een M-sportpakket. Dat pakket maakt - samen met de frisse lakkleur Estorilblau en het fraaie 19 inch lichtmetaal - dat de 4 Serie er bijzonder afgetraind uitziet. Mensen kijken je na alsof je met een heuse M4 op pad bent en eerlijk is eerlijk: met zulke looks valt daar best wat voor te zeggen. Bovendien dwingen ook de prestaties respect af. In een kleine vijf tellen doorbreekt de 435i vanuit stilstand de 100 km/h (de M4 is een volle seconde sneller) en pas bij 250 km/h roept de begrenzer al het geweld een halt toe.
In de praktijk maakt de 435i minstens zoveel indruk als op papier. Het vermogen - 306 pk - spreekt natuurlijk tot de verbeelding, maar ook de trekkracht is imposant. Al bij 1.200 rpm komt het maximale koppel van 400 Nm vrij, wat meteen het schakelluie karakter van de briljante 8-traps automaat verklaart. Pas wanneer je het gaspedaal dieper intrapt of de sportieve rijmodi inschakelt, waagt de toerenteller zich wat dichter in de buurt van het rode gebied. Vanwege de enorme souplesse onderin is dat niet eens echt nodig, al is het in lange tunnels en smalle steegjes wel erg vermakelijk om het diepe, zware geluid te horen veranderen in een onvervalste, hoogtoerige zes-in-lijn-roffel.