Lekker fris
Hét 'unique selling point' van de 500L Living is zijn binnenruimte. In de korte variant heb je al ruimte zat, maar daar doet de Living nog een schepje bovenop. Omdat optioneel een derde zitrij beschikbaar is, is de ruimte achter de achterbank gegroeid met 105 liter. Met een totaalinhoud van 560 liter met de bank opgeklapt en 1.584 liter met een neergeklapte achterbank heb je meer dan genoeg plek voor de wekelijkse boodschappen van een weeshuis. Ook zijn er een hoop afleg- en opbergmogelijkheden. Tekenend hiervoor zijn de twee dashboardkastjes: één op de normale plek en één bovenop het dashboard. Voorin zit je ruim en ook de achterpassagiers hebben niks te klagen. Daarbij valt op dat de stoelen een te korte zitting hebben voor de gemiddelde Nederlander. Italianen zijn wat minder lang dan wij en zullen daarom wel genoeg ondersteuning voor hun onderbenen hebben, maar na een lange rit verlang je naar grotere stoelen. Dit euvel zou eenvoudig op te lossen zijn met een uitschuifbare zitting aan de voorzijde. Naast de enorme binnenruimte is de overzichtelijkheid van het interieur een dikke pré. Rondom heb je goed zicht door het grote glasoppervlak en de relatief grote spiegels. Dit is niet alleen prettig, maar ook veilig. Fietsers of wandelaars verdwijnen niet in de dode hoek. Ook de designtaal van de 500 wordt in het interieur doorgetrokken. Het kunststof op het dashboard heeft dezelfde kleur als dat van het exterieur en het geheel doet wat 'retro' aan. In deze klasse heeft de 500L veruit het meest frisse interieur, zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een Zafira of Touran.