Comfort op één
Omdat de Soul EV vanaf de basis als elektrische auto is ontwikkeld, is het accupakket in de bodem van de auto geïntegreerd. Dit komt de wegligging van de auto behoorlijk ten goede. Door het lage zwaartepunt helt de auto minder over dan je zou verwachten van een auto als deze. Toch is de afstelling van het onderstel gericht op comfort. Drempels en korte oneffenheden worden keurig vlak gestreken. Door de krachtige motor spurt de auto er vandoor en ook op tussenacceleraties is meer dan voldoende vermogen beschikbaar. Toch moet je de auto niet kiezen om zijn sportieve weggedrag. Vooral het sturen is even wennen. Het stuurwiel lijkt geen enkele connectie met de voorwielen te hebben. De eerste paar kilometers is het daarom aftasten hoeveel stuuruitslag je moet genereren om de bocht te ronden, waarbij ook geen informatie terugkomt vanaf de voorwielen naar de handen op het stuur. Dat dit beter kan, bewijst bijvoorbeeld de Focus Electric. Elektrisch aangedreven auto's zijn altijd stiller dan wanneer er een verbrandingsmotor in het vooronder ligt, maar binnen in de Soul is het extreem stil. Op kruissnelheid is enkel het bandengeruis te horen en hoewel je door de hoekige vormen meer windgeruis zou verwachten, blijft dit beperkt tot een minimum.