Dark horse
Het is sneu voor Honda, maar de Civic Tourer zal straks niet terug te vinden zijn in de lijstjes van best verkochte auto's. Met het bijtellingspercentage is hij in Nederland direct op een niet te overbruggen achterstand gezet, maar dat realiseert Honda zich gelukkig bij voorbaat al. Dat neemt niet weg dat deze Honda zelfs om twee financiële redenen wel degelijk een goede en interessante auto kan zijn. Ten eerste moet de leaser zich afvragen wat de auto hem nu netto per maand kost. Het verschil in percentages kan in de portemonnee uiteindelijk in tientjeswerk uitmonden. Op die manier kan een afweging op ruimte of originaliteit zomaar in het voordeel van de Civic uitvallen, want op die punten staat de Tourer zijn mannetje. Ten tweede - we zouden het bijna vergeten - bestaat de particuliere markt ook nog en daarin is een dieselende Civic verrassend interessant. Met een vanafprijs van 22.990 euro is de diesel 2,5 mille goedkoper dan de benzine en dus is het omslagpunt zelfs met particuliere kilometrages makkelijk gehaald. Dus geef de Civic in de voorselectie eens een kans en het kan zomaar zijn dat hij met rationele afwegingen bij meerderen toch als beste over de meet komt...
- Eigenzinnig alternatief
- Ruimte
- Adaptieve demping
- Verouderde zaken interieur
- Zicht
- Bijtelling
Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
Toyota Auris Touring Sports Hybrid Lease Exclusive
Renault Mégane Estate dCi 110 Bose
Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business
Kia cee'd 1.6 GDI DCT Super Pack
Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi Business Edition
Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline
Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive
Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+