Krachtig
Met 120 pk is de auto heel modaal bemeten, al is het voor Honda erg spijtig dat ze de uitstoot van de 1.6 i-DTEC niet wat hebben kunnen beperken, maar daarvoor had er nog een lieve 18 gram bezuinigd moeten worden. Dat is niet niks. Het blok past goed bij de auto. Er is continu voldoende power voorhanden en vanuit stilstand pakt hij zonder noemenswaardige vertraging op. De royale trekkracht van 300 Nm laat alles moeiteloos voelen. Dat hebben we zelfs nog kunnen ervaren met een beladen aanhanger, aangezien de testauto hoogst uitzonderlijk was uitgerust met een trekhaak. Ook toen had de Civic geen centje pijn. Met deze motor is de auto krachtig, zonder patserig te zijn; een fijne eigenschap voor een kilometervreter. Daarbij is de auto redelijk stil, alleen bij vollast of koude motor komt de typische dieselbrom wat naar boven drijven.
Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
Toyota Auris Touring Sports Hybrid Lease Exclusive
Renault Mégane Estate dCi 110 Bose
Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business
Kia cee'd 1.6 GDI DCT Super Pack
Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi Business Edition
Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline
Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive
Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+