Beter dan A en B
Bovenop het dashboard vind je het scherm van het multimediasysteem. Net als bij de A-Klasse en de B-Klasse is deze niet geïntegreerd in het ontwerp, maar lijkt het of het er later is op gezet. Bij de C-Klasse is dit wat minder hinderlijk door het grote formaat. Bediening gaat via het kunstzinnig vormgegeven bedieningsorgaan, centraal voor de middenarmsteun. Voor de bediening is keuze tussen een touchpad en een draaiknop. Anders dan in bijvoorbeeld een Audi, is de ergonomie niet altijd even goed. Zo konden wij geen knop vinden om naar een volgend nummer te gaan, terwijl het navigatiesysteem in beeld is. Daarvoor moet je terug naar ‘media’ en daar van nummer wisselen. Vervolgens druk je op het knopje met ‘navigatie’ en heb je de kaart weer in beeld. Het gaat, maar handig is het niet. Hoewel gebruik van de draaiknop in de meeste gevallen het snelst werkt, is het touchpad handig bij het ingeven van bestemmingen. De resolutie van het scherm is bovengemiddeld hoog. Hierdoor wordt zowel de kaart als de verschillende instellingen van de auto fraai weergegeven. Optioneel wordt de C-Klasse voorzien van ‘Agility-select’. Via een schakelaartje op de middentunnel verander je de gasrespons, het stuurgevoel en de afstelling van de demping. Dit werkt snel en is erg handig als je snel wil inhalen, maar daarna ook weer rap terug wil naar de ecomodus.
2021 - Mercedes-Benz C-Klasse Limousine 200 9G-Tronic Luxury Line
2018 - Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line
2017 - Mercedes-Benz C-Klasse 400 4MATIC Cabriolet
2016 - Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C 200 Edition 1
2014 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate C 220 BlueTEC Avantgarde Ambition
2012 - Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C180 BlueEFFICIENCY
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate 180 BlueEFFICIENCY Avantgarde
2010 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate C200 CGI Business Class