Kia Sportage 2.0 GDI 2WD ExecutiveLine

Pawel Piotrowski - 24 maart 2014

Never change a winning team

Met de uiterlijke kwaliteiten, prijsstelling en garantievoorwaarden van de Kia Sportage zat het vanaf het begin goed. Het is daarom ook niet verrassend dat de meeste wijzigingen voornamelijk onderhuids te vinden zijn. Dankzij een modernere 2.0 GDI motor en een betere afstemming van stuurinrichting, onderstel en automaat rijdt de vernieuwde Sportage een pak beter dan de voorganger. De nieuwe motor voelt een stuk levendiger aan, de besturing is directer en het onderstel betrekt je meer bij het rijden. Ook de verbeterde geluidsisolatie draagt bij aan een 'rijker' gevoel. Met deze aanpassingen aan boord is de vernieuwde Kia Sportage een stuk beter opgewassen tegen de nieuwere concurrentie in de vorm van de Nissan Qashqai en Mazda CX-5. Want een ding is zeker; Kia laat zich niet de kaas van het brood eten.

  • Directer stuur- en rijgedrag
  • 2.0 GDI voelt levendiger aan
  • Betere geluidsisolatie en uitrusting
  • Niet leverbaar met lage bijtelling
  • 4WD alleen op duurste uitvoeringen beschikbaar
  • Je zit altijd vast aan uitrustingspakketten
166 pk
205 Nm
183 km/h
10,4 s
onb (8) l/100km
187 g/km
G
22%
€ 24.995
€ 40.495
€ 742 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • SsangYong Korando D20T Sapphire

  • Peugeot 3008 1.6 e-THP EAT6 GT-Line

  • Toyota RAV4 2.0 D-4D-F 2WD Dynamic

  • Mercedes-Benz GLA 180 CDI Lease Edition

  • Peugeot 5008 1.2 PureTech S&S EAT6 Allure

  • Volkswagen Tiguan 1.4 TSI Connected Series

  • Jeep Renegade 2.0 MultiJet Limited

  • Mazda CX-5 Skyactiv-D 2.2 HP AWD GT-M

  • Peugeot 3008 HYbrid4

  • Nissan Qashqai 1.6 dci Tekna

  • Skoda Yeti 1.2 TSI Ambition Outdoor

  • 2022 - Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline

  • 2016 - Kia Sportage 1.6 T-GDi DCT7 4WD GT-PlusLine

  • 2010 - Kia Sportage 2.0 CVVT X-Clusive 2WD

  • 2007 - Kia Sportage 2.7 V6 4WD X-ception