Volkswagen e-Up!

- 30 maart 2014

Duur doch scherp

Volkswagen heeft met de Up!-reeks een sterke troef in handen. Voorzien van een benzinemotor is deze auto één van de best verkochte auto's van de afgelopen jaren. Of de e-Up! die verkopen gaat halen, lijkt ons niet realistisch. Gekozen is om de auto in de meest luxe trim te leveren. Navigatie, verwarmbare voorstoelen, lichtmetalen velgen, een panoramadak, een fijn audiosysteem en automatische airconditioning zijn zaken die de vanafprijs flink omhoog drijven. Op vier tientjes na, kost de door ons gereden e-Up! 27 mille. Een hoop geld voor een auto van dit formaat. Voor minder geld koop je een grotere Zoe of Leaf.

Toch heeft de elektrische Duitser de nodige kwaliteiten die voor hem pleiten. Hij rijdt fenomenaal goed, het interieur is net zo praktisch als dat van de gewone Up!'s en je mist qua luxe niks. Daarbij is zijn praktische actieradius dusdanig dat je hem niet alleen in stedelijk gebied kunt inzetten; een tripje over de snelweg zorgt niet voor angstzweet of je nog wel thuis komt. Ben je in de markt voor een e-Up! en heb je geen 27 mille te besteden, dan kun je hem leasen of een abonnement nemen. Neem je een abonnement dan heb je voor 495 euro per maand een auto, onderhoud, verzekering, banden, 10.000 km groene stroom, een laadbox voor thuis én een vakantieauto voor 3 weken. Volgens ons is dit een scherpe aanbieding en is er weinig dat succes voor de auto in de weg staat.

  • Erg goede wegligging
  • Praktisch nut behouden
  • Relatief grote actieradius
  • Grote investering
  • Nog niet overal snellaadmogelijkheden
82 pk
210 Nm
130 km/h
12,4 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 25.520
€ 26.963
€ 270 / maand
€ 0 / kwartaal
  • 2017 - Volkswagen Up! 1.0 TSI Beats

  • 2013 - Volkswagen Up 1.0 75 pk automaat High Up

  • 2012 - Volkswagen Up! 75 pk high up!