Volkswagen e-Up!

- 30 maart 2014

Je komt best ver

Veel fabrikanten van elektrische voertuigen zijn té positief over de actieradius. 160 Kilometer ver zóú je moeten kunnen komen op een geheel volgeladen accupakket. Zelfs met de grootste moeite, is ons dat niet gelukt. Maar toch ligt de reikwijdte in de praktijk niet zo ver van de fabrieksopgave. Zet je de auto altijd in 'Eco+', dat wil zeggen: een topsnelheid van 95 en efficiënt gebruik van elektrische systemen aan boord, geef je niet al te bruusk gas en genereer je maximaal terug, dan moet je zo'n 140 kilometer kunnen halen. Houd je meer van snel optrekken, met 130 over de snelweg en laat je de motor niet - kunstmatig - op zichzelf remmen, dan zakt de actieradius naar zo'n 100 kilometer.

Is de batterij leeg, dan kun je hem op drie manieren laden. Het snelst gaat het via de snellader: 80% geladen in een half uur. Uiteraard kun je hem ook opladen via een laadpaal of wandbox, waarbij het ongeveer zes uur duurt voordat de accu's weer geheel geladen zijn. Ten slotte kun je hem via het 230 Volt-stopcontact laden, maar dan duurt het minstens een nacht voordat je weer kunt rijden. Het laden kost je de eerste 10.000 kilometer na aflevering van de E-Up! niks. De hoeveelheid die nodig is voor die afstand, krijg je gratis bij de auto, net als een wandbox met een laadpas.

82 pk
210 Nm
130 km/h
12,4 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 25.520
€ 26.963
€ 270 / maand
€ 0 / kwartaal
  • 2017 - Volkswagen Up! 1.0 TSI Beats

  • 2013 - Volkswagen Up 1.0 75 pk automaat High Up

  • 2012 - Volkswagen Up! 75 pk high up!