Opel Insignia 2.0 SIDI 4x4 Cosmo OPC Line

Pawel Piotrowski - 15 januari 2014

Wederom een stap voorwaarts

Wederom heeft Opel met de Insignia een flinke stap voorwaarts gemaakt. Reeds vijf jaar geleden maakte de grote Opel diepe indruk met zijn fraaie ontwerp, vooruitstrevende technieken en brede motorenaanbod. De geschiedenis herhaalt zich. Het design is een tik fraaier geworden en aan vooruitstrevende technieken is wederom geen gebrek. Niet alles is echter een verbetering. Zo ontgaat ons de logica van het viervoudig redundant uitgevoerde bedieningsconcept, en ook het brandstofverbruik van de soepele 2.0 SIDI ontlokt weinig enthousiasme. Overall is de Opel Insignia echter een zeer fijne en doordachte auto, die een duidelijke taal spreekt: Opel is terug van weggeweest.

  • Vooruitstrevende technieken en opties
  • Heerlijk zittende AGR-gecertificeerde stoelen
  • Krachtige aandrijflijn en goed uitgebalanceerd onderstel
  • Touchpad stelt weinig voor
  • Hoofdruimte op de achterbank
  • Brandstofverbruik aan de hoge kant
250 pk
400 Nm
245 km/h
7,7 s
10,5 (8.3) l/100km
194 g/km
F
22%
€ 28.395
€ 53.315
€ 977 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Audi A5 Sportback 1.8 TFSI Pro Line

  • DS 5 BlueHDi 150 Chic

  • Citro├źn DS5 200 THP Sport Chic

  • Toyota Prius Plug-in Dynamic Business

  • Ford Mondeo ECOnetic 1.6 TDCi Titanium

  • Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium

  • Chevrolet Volt Base

  • BMW 3 Serie GT 328i High Executive

  • 2017 - Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo Business Executive

  • 2014 - Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo

  • 2010 - Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo

  • 2009 - Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business

  • 2009 - Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Executive

  • 2009 - Opel Insignia 2.0 Turbo Cosmo