Mooie aanbieding
De vorige 308 is een auto waaraan Peugeot geen al te beste herinneringen bewaart. Met de nieuwe 308 heropenen de Fransen de aanval op de Duitse gevestigde orde en daar slagen ze heel behoorlijk in. Het model is zowel optisch als technisch helemaal bijdetijds en als je dan ook nog een variant met 14% bijtelling kunt aanbieden, is succes min of meer gegarandeerd. Dat over de 1.6 THP 'gewoon' 25% moet worden bijgeteld, doet niets af aan het feit dat de 308 ook met die motor best eens een succesnummer kan worden. Het is jammer dat de 308 niet helemaal vrij is van wat kleine schoonheidsfoutjes, maar met een scherpe prijs - inclusief metallic lak kost onze testauto exact 27.000 euro - zet Peugeot evenwel een mooie aanbieding neer.
- Tijdloze vormgeving
- Fraai interieur
- Stille, soepele aandrijflijn
- Ruimte achterin
- Navigatie soms de weg kwijt
- Aircobediening (te) omslachtig
Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle
Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive
Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction
Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M
Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
BMW 1 Serie 116i Urban Line
Hyundai IONIQ 1.6 HEV First Edition
Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line
Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High
2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business
2018 - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure
2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line
2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180
2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270
2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive
2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active
2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active
2010 - Peugeot 308 GTI
2009 - Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline