Peugeot 308 1.6 THP 125 Première

- 12 december 2013

Mooie aanbieding

De vorige 308 is een auto waaraan Peugeot geen al te beste herinneringen bewaart. Met de nieuwe 308 heropenen de Fransen de aanval op de Duitse gevestigde orde en daar slagen ze heel behoorlijk in. Het model is zowel optisch als technisch helemaal bijdetijds en als je dan ook nog een variant met 14% bijtelling kunt aanbieden, is succes min of meer gegarandeerd. Dat over de 1.6 THP 'gewoon' 25% moet worden bijgeteld, doet niets af aan het feit dat de 308 ook met die motor best eens een succesnummer kan worden. Het is jammer dat de 308 niet helemaal vrij is van wat kleine schoonheidsfoutjes, maar met een scherpe prijs - inclusief metallic lak kost onze testauto exact 27.000 euro - zet Peugeot evenwel een mooie aanbieding neer.

  • Tijdloze vormgeving
  • Fraai interieur
  • Stille, soepele aandrijflijn
  • Ruimte achterin
  • Navigatie soms de weg kwijt
  • Aircobediening (te) omslachtig
125 pk
200 Nm
203 km/h
10,4 s
6,2 (5.6) l/100km
129 g/km
C
22%
€ 18.900
€ 27.000
€ 495 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

  • Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive

  • Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive

  • Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

  • Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M

  • Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

  • BMW 1 Serie 116i Urban Line

  • Hyundai IONIQ 1.6 HEV First Edition

  • Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line

  • Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High

  • 2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business

  • 2018 - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure

  • 2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line

  • 2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180

  • 2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270

  • 2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

  • 2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

  • 2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active

  • 2010 - Peugeot 308 GTI

  • 2009 - Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline