Renault Grand Scénic 1.5 dCi Bose

Arnold van Schepen - 20 oktober 2013

Rijpingsproces

De auto als bindende factor in het gezin, de Grand Scénic kan het. Obstinate peuters en pubers dirigeer je naar de derde zitrij om even wat afstand te creëren. Zijn de humeuren wat bedaard, dan zitten ze graag op de 'achterbank' waar de kleinsten door de lage raamlijn een prima uitzicht naar buiten hebben en waar slungels van vijftien een ruime en comfortabele zitplaats hebben dankzij de verstelbare zitting en rugleuning. Doeltreffende middelen tegen wagenziektes en slechte humeuren door slaapgebrek op lange reizen. Want daarvoor is de Grand Scénic uitermate geschikt. De dCi 110 is allesbehalve een druktemaker en de auto zelf is behoorlijk stil. De recente update van de auto heeft 'm vooral verfijnd, de nieuwe snoet staat 'm goed en alle finetuning zorgt voor tevreden snoeten in de auto. De Grand Scénic stemt ook in zijn vijfde levensjaar tot tevredenheid. Het brandstofverbruik van ruim 1 op 17 bij snelweggebruik - bepakt en bezakt - is daarvoor een goede aanzet. Deze grote gezinsvriend is goed gerijpt.

  • Stil en comfortabel
  • Complete uitrusting
  • Verbruik
  • Verwijderen achterstoelen omslachtig
  • Instelbaarheid voorstoelen
  • Plaatsing schakelaar elektrische handrem
110 pk
260 Nm
180 km/h
12,8 s
5,8 (4.1) l/100km
105 g/km
C
22%
€ 27.090
€ 37.433
€ 686 / maand
€ 358 - € 383 / kwartaal
  • Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium

  • Kia Carens 2.0 GDI Super Pack Premium

  • Nissan e-NV200 Evalia Connect Edition

  • Ford C-MAX 1.5 TDCi Titanium

  • Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo Cosmo

  • Citroën Grand C4 Picasso BlueHDI 150 Business

  • Ford C-Max Plug-In Hybrid Titanium Plus

  • 2012 - Renault Grand Scénic Energy dCi 110 Bose

  • 2009 - Renault Grand Scénic TCe 130 Dynamique

  • 2009 - Renault Scénic 1.5 dCi 110 Privilège

  • 2007 - Renault Grand Scénic 2.0 dCi 150 Série Limitée Tech Line