Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High

- 10 september 2013

Auto racional

De vroegere Toledo's waren nooit heel spannende auto's, maar wel ruime wagens die weel waar voor hun geld boden. Dat is met deze nieuwe editie niet anders. Toch hoop je stiekem dat het Spaanse temperament, dat Seat bij de Leon weer helemaal teruggevonden lijkt te hebben, zijn weg heeft gevonden naar de Toledo. Op dat gebied moeten we concluderen dat het stempel van het VAG-concern groter is dan de Spaanse invloed. Aan de andere kant betekent dit natuurlijk wel dat er weinig kritiek in technische zin op de auto is te geven. De Toledo lijkt meer een 'auto racional' dan een 'auto emoción', al heeft Seat die slogan zelf inmiddels losgelaten. Ondanks het feit dat de prijs van onze testuitvoering niet spectaculair lager is dan die van gelijk uitgeruste concurrenten, is die van de instapper dat zeer zeker wel. Met een vanafprijs van 15 mille moet je goed zoeken in de hedendaagse automarkt om zoveel auto voor je geld te vinden.

  • Ruimte
  • Verbruik
  • Scherpe vanafprijs
  • Meer VAG dan Seat
  • Sommige materialen
  • Vlak karakter
105 pk
250 Nm
190 km/h
10,4 s
4,6 (4) l/100km
106 g/km
E
22%
€ 14.950
€ 25.575
€ 469 / maand
€ 290 - € 309 / kwartaal
  • Mazda 3 1.6 CiTD Business

  • Toyota Auris 1.2T Aspiration

  • Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line

  • Hyundai i30 1.6 GDI i-Catcher

  • Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

  • Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive

  • Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

  • Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive

  • Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

  • Nissan Pulsar DIG-T 115 Connect Edition

  • Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line