Auto racional
De vroegere Toledo's waren nooit heel spannende auto's, maar wel ruime wagens die weel waar voor hun geld boden. Dat is met deze nieuwe editie niet anders. Toch hoop je stiekem dat het Spaanse temperament, dat Seat bij de Leon weer helemaal teruggevonden lijkt te hebben, zijn weg heeft gevonden naar de Toledo. Op dat gebied moeten we concluderen dat het stempel van het VAG-concern groter is dan de Spaanse invloed. Aan de andere kant betekent dit natuurlijk wel dat er weinig kritiek in technische zin op de auto is te geven. De Toledo lijkt meer een 'auto racional' dan een 'auto emoción', al heeft Seat die slogan zelf inmiddels losgelaten. Ondanks het feit dat de prijs van onze testuitvoering niet spectaculair lager is dan die van gelijk uitgeruste concurrenten, is die van de instapper dat zeer zeker wel. Met een vanafprijs van 15 mille moet je goed zoeken in de hedendaagse automarkt om zoveel auto voor je geld te vinden.
- Ruimte
- Verbruik
- Scherpe vanafprijs
- Meer VAG dan Seat
- Sommige materialen
- Vlak karakter

Mazda 3 1.6 CiTD Business

Toyota Auris 1.2T Aspiration

Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line

Hyundai i30 1.6 GDI i-Catcher

Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive

Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

Nissan Pulsar DIG-T 115 Connect Edition

Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line


