Auto racional
De vroegere Toledo's waren nooit heel spannende auto's, maar wel ruime wagens die weel waar voor hun geld boden. Dat is met deze nieuwe editie niet anders. Toch hoop je stiekem dat het Spaanse temperament, dat Seat bij de Leon weer helemaal teruggevonden lijkt te hebben, zijn weg heeft gevonden naar de Toledo. Op dat gebied moeten we concluderen dat het stempel van het VAG-concern groter is dan de Spaanse invloed. Aan de andere kant betekent dit natuurlijk wel dat er weinig kritiek in technische zin op de auto is te geven. De Toledo lijkt meer een 'auto racional' dan een 'auto emoción', al heeft Seat die slogan zelf inmiddels losgelaten. Ondanks het feit dat de prijs van onze testuitvoering niet spectaculair lager is dan die van gelijk uitgeruste concurrenten, is die van de instapper dat zeer zeker wel. Met een vanafprijs van 15 mille moet je goed zoeken in de hedendaagse automarkt om zoveel auto voor je geld te vinden.
- Ruimte
- Verbruik
- Scherpe vanafprijs
- Meer VAG dan Seat
- Sommige materialen
- Vlak karakter
Mazda 3 1.6 CiTD Business
Toyota Auris 1.2T Aspiration
Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line
Hyundai i30 1.6 GDI i-Catcher
Peugeot 308 1.6 e-HDi Active
Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive
Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle
Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction
Nissan Pulsar DIG-T 115 Connect Edition
Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line