Reageren
Reacties
bee
· 16 september 2013 om 11:38
Het is maar wat je een laag verbruik noemt. 7,6 is nog lang geen 5,0/100km.
En een motor die alleen boven de 3500t/min los komt is in de praktijk slecht bruikbaar. Dat betekent bijvoorbeeld dat een tractor inhalen alleen in de 1e versnelling snel en veilig kan. Errug onrustig. Dan toch liever een turbo of een hybride.
Dus succes niet verzekerd, hoe graag de autojournalisten het ook zouden zien.
Het testverbruik van de Mazda6 2.0 SkyActiv-G is ten opzichte van directe rivalen met benzineturbomotoren erg concurrerend. Sterker nog, veel vergelijkbare modellen verbruiken in de praktijk meer. In dat opzicht is het testverbruik van deze Mazda6 relatief laag te noemen.
Tot slot iets over uw laatste opmerking; wanneer u met 165pk en 210Nm terug moet naar de eerste versnelling om veilig in te halen, doet u iets fout.
En een motor die alleen boven de 3500t/min los komt is in de praktijk slecht bruikbaar. Dat betekent bijvoorbeeld dat een tractor inhalen alleen in de 1e versnelling snel en veilig kan. Errug onrustig. Dan toch liever een turbo of een hybride.
Dus succes niet verzekerd, hoe graag de autojournalisten het ook zouden zien.
Pawel Piotrowski (redacteur):
Een gemiddeld verbruik van 7,6 liter per 100 kilometer is bij een middenklasser met benzinemotor geen slechte score. Het is inderdaad nog lang geen 5 liter, maar dat zijn waarden die in de praktijk alleen door een geknepen diesel gehaald worden. Denk bijvoorbeeld aan een Skoda Superb 1.6 TDI Greenline. Als u dergelijke auto's als uitgangsbasis neemt kunt u beter naar het testverbruik van een Mazda6 met dieselmotor kijken. Bij een eerdere test met de Mazda6 2.2 SkyActiv-D noteerden we een gemiddeld verbruik van 5,5 liter per 100 kilometer. Het testverbruik van de Mazda6 2.0 SkyActiv-G is ten opzichte van directe rivalen met benzineturbomotoren erg concurrerend. Sterker nog, veel vergelijkbare modellen verbruiken in de praktijk meer. In dat opzicht is het testverbruik van deze Mazda6 relatief laag te noemen.
Tot slot iets over uw laatste opmerking; wanneer u met 165pk en 210Nm terug moet naar de eerste versnelling om veilig in te halen, doet u iets fout.
Bee
· 20 september 2013 om 13:56
Een beetje goeie hybride is bij normaal verkeer met 5,0l/100km te rijden. Benzine dus en geen diesel.
De bloedsnelle IS300h (een paar klassen hoger dan deze Mazda) doet nog altijd 5,5 l/100km.
Vanuit die vergelijking is de Sky Activ techniek heel mager.
De bloedsnelle IS300h (een paar klassen hoger dan deze Mazda) doet nog altijd 5,5 l/100km.
Vanuit die vergelijking is de Sky Activ techniek heel mager.
Pawel Piotrowski (redacteur):
Een conventionele aandrijflijn kunt u niet zomaar met hybride technologie vergelijken, omdat dit twee verschillende concepten zijn. Een uitspraak over de een zegt niet per se iets over de ander. Het testverbruik van de Mazda6 is in vergelijking met andere middenklassers met conventionele aandrijflijn erg netjes. Dat is een objectief oordeel en daar zult u het mee moeten doen. bee
· 21 september 2013 om 13:41
Waarom zou je prestaties (verbruik/emissie en (op)trekkracht) van verschillende technieken (diesel/benzine/hybride/EV) niet met elkaar kunnen vergelijken? Voor mij als consument gaat het uiteindelijk om die prestaties, die je mede door dit soort testjes objectief kunt vergelijken.
2019 - Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature
2015 - Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+
2013 - Mazda 6 SportBreak SkyActiv-D 2.2 150pk TS+ Lease Pack
2010 - Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power
2009 - Mazda 6 2.0 S-VT TS
2008 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Business
2006 - Mazda 6 MPS
2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring