Hier word je blij van!
We begonnen dit testverslag met de vraag of Opel met de Cascada een auto heeft neergezet die het predicaat 'premium' verdient. Als je puur kijkt naar de eerder genoemde criteria dan komt deze auto dichtbij om deze stempel te krijgen. Met zijn sterk verbeterde en luxe interieur, het ontbreken van rammels en kraakjes, de goed geïsoleerde kap en het fraaie design van de carrosserie en de velgen is hij meer dan ooit een concurrent voor de gevestigde orde zoals de A5 Cabriolet en de E-klasse Cabriolet. Hij is nog niet helemaal op dat niveau, door zijn foutjes zoals de wel erg kleine bagageruimte met het dak geopend en de beperkte ruimte op de achterbank.
Pak je de prijslijst er bij, dan word je alleen maar enthousiaster over de Cascada. Voor €37.295 koop je al een handgeschakelde Cascada 1.6 Turbo met 170pk. Verlang je de automaat en de luxe waar wij over beschikten, dan kost dat een extra investering van een kleine 8.000 euro en staat er voor net iets meer dan 45 mille een complete Cascada op de oprit waar je niks in mist. Maar zelfs dat bedrag is een schijntje als je dat vergelijkt met wat voorgenoemde auto's moeten kosten. Een kale E-klasse Cabriolet kost al 52.300 euro en zonder opties kost een A5 Cabriolet je minstens 47.500 euro. Bij inruil over een paar jaar zul je het prijsverschil enigszins terugverdienen, maar het verschil zal niet zo groot zijn als nu. Onze conclusie is dan ook niet verrassend. Zoek je een middenklasser cabriolet waarin je heerlijk comfortabel kunt genieten van de zomerzon, maar je wil niet 10 mille meer betalen voor vier ringen of een ster op de grille, dan is de Opel Cascada dé auto die je moet hebben.
- Soepele, smeuïge motor
- Fraai design
- Zeer betaalbare luxe
- Ruimte op de achterbank te klein voor auto van dit formaat
- Kleine bagageruimte bij geopend dak
- Automaat minder soepel bij vlot accelereren