Ze hebben naar ons geluisterd!
Toen we begin vorig jaar reden met de Fiesta, gaven we aan dat het design van het binnenste ons nog steeds kon bekoren, maar dat betere materialen wel gewenst waren. Bij de facelift is er aan het ontwerp niks gewijzigd, maar - het is alsof ze bij Ford naar ons hebben geluisterd - de gebruikte materialen voelen nu een stuk beter aan. Waar we nog steeds niet enthousiast van worden is de knoppenbrij voor de bediening van het audiosysteem en de navigatie op het dashboard. Bij de C-Max uit eigen huis is het een stuk overzichtelijker. Ook het toegepaste schermpje voor de info van het audiosysteem en de kaarten van het navigatiesysteem vinden we in meer producten terug en is té klein voor zijn functie. Toch relativeer je deze kleine tekortkomingen snel als je hebt plaatsgenomen in de geweldige Recaro-kuipstoelen. De zetels omsluiten je lichaam helemaal, maar ze zijn niet te hard en bieden ook genoeg comfort voor een lange rit. Omdat enkel de voorstoelen verschillen met de normale Fiesta, is de praktische inzetbaarheid van de auto gebleven. Achterin kun je nog steeds prima zitten en ook de bagageruimte van 295 liter is voldoende voor de wekelijkse boodschappen. Heb je meer ruimte nodig, dan is de achterbank in delen neerklapbaar.
Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG
Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse
Peugeot 208 GTi 1.6 THP
Opel Corsa OPC Nürburgring Edition
Citroën DS3 PureTech 110 S&S Inès de la Fressange
MINI Cooper D 1.6 16V Chili
Audi A1 1.4 TFSI Ambition Pro Line
Citroën DS3 Racing
Alfa Romeo MiTo TwinAir Distinctive
DS 3 PureTech 130 S&S So Chic
2022 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale
2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100
2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3
2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium
2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium
2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic
2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport
2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium
2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura