Fijne werkplek
Achter het stuur merk je weinig van de extra lengte van de auto, al heeft de bestuurder weinig reden tot klagen. Zijn stoel is zestienvoudig verstelbaar, verwarmbaar als het buiten koud is en te koelen als de temperatuur te hoog wordt. Daarbij zorgt de climate control ervoor dat het hele lichaam dezelfde temperatuur houdt. Schijnt de zon op je bovenlichaam, dan wordt enkel die sectie gekoeld. Op papier lijkt het een futiliteit, maar in de praktijk werkt het uitstekend en merk je veel minder dat de temperatuur op orde wordt gehouden. Uiteraard kan de bestuurder voorin niet gebruik maken van de mogelijkheid een film te bekijken, maar het scherm voor het audio- en navigatiesysteem is bijna net zo groot als dat voor de achterpassagiers. Het niet kunnen aflezen van de kaart is in de LS verleden tijd. De bediening geschiedt - net als in de kleinere 'Lexi' - door middel van een muisachtige bedieningsknop. Heb je hier nog nooit mee gewerkt, dan vraagt dit de nodige gewenning, maar na een dag of twee weet je niet beter en werkt het soepel en duidelijk. Het Mark Levinson-geluidssysteem verdient een pluim door zijn geweldige geluid. Niet alleen lage tonen worden helder weergegeven, ook hoge tonen worden altijd kraakvrij en buitengewoon scherp ten gehore gebracht. Het interieur van de LS is sowieso van hoge kwaliteit, al doen de knoppen op het stuur en het dashboard wat minder hoogwaardig aan dan bij de opponenten in dit segment.
Jaguar XJ 5.0 Portfolio LWB
Audi A8 4.2 TDI Pro Line +
Porsche Panamera S Hybrid 3.0 V6
Audi A8 Lang 4.2 V8 TDI quattro Pro Line plus
BMW ActiveHybrid 7 Lang
BMW 7 Serie 730d xDrive High Executive
Mercedes-Benz S-Klasse S 350 BlueTEC Lang
Maserati Quattroporte 3.8 V8 GTS
Audi S8 4.0 TFSI quattro Pro Line +
Audi A8 Hybrid Pro Line +