Opel Adam 1.4 Jam

- 8 juni 2013

Hip zijn kost geld

Of de Adam een eerlijke strijd kan aangaan met zijn concurrenten hangt af van een aantal factoren. Zo speelt design van zowel het interieur als het exterieur een grote rol en moeten de rijeigenschappen in orde zijn. In deze zaken heeft Opel de zaakjes goed voor elkaar en weet de Adam zich te onderscheiden van de massa. Qua binnenruimte is de Adam tweeslachtig. Voorin zit je vorstelijk door de ruimte en de goed ondersteunende stoelen, maar op de achterbank is té weinig plek en ook de bagageruimte houdt niet over qua inhoud en bruikbaarheid. Last but en zeker not least is er nog de prijs. Goedkoop is de Adam niet, met een vanafprijs van 12.495 voor de 1.2 met 68pk. Verlang je de 1.4 met 100 pk, dan vergt dat minimaal een investering van 16 mille. Kleed je de auto aan zoals wij hem reden, dan moet je al 19.000 euro afrekenen. Veel geld voor een kleine auto, die echter wel voldoende kwaliteiten biedt om deze prijs te rechtvaardigen. Zoek je een praktische auto, waarbij regelmatig mensen op de achterbank plaatsnemen? Laat dan de Adam staan en ga voor de Corsa of de Agila. Voor degene die een strak sturend, hip autootje wil rijden is de Adam een goede keuze.

  • Hip uiterlijk, mogelijkheden voor individualiseren
  • Fijne stuur- en rijeigenschappen
  • Fraai interieur
  • Zeer beperkte ruimte op de achterbank
  • Hoge tildrempel
  • Niet goedkoop
100 pk
130 Nm
185 km/h
11,5 s
6,3 (5.1) l/100km
119 g/km
D
22%
€ 12.495
€ 19.013
€ 349 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Hyundai i10 1.0 Premium

  • Fiat 500 1.2 Lounge

  • Smart ForTwo 52 kW Passion

  • 2015 - Opel Adam 1.0 Turbo Rocks