Individualisering ten top
Vergeet de saaie, dertien in een dozijn Opels van weleer. Hoewel gezegd moet worden dat het merk met de huidige Astra en Insignia opvallende en fraaie ontwerpen op de straat heeft gezet, was de mogelijkheid tot een verregaande aanpassing van de auto naar eigen smaak - à la Mini - er nog niet. Met één blik op 'onze' Adam is duidelijk dat wat je smaak ook is, je het kunt aanvinken op de optielijst. Zo is de auto voorzien van een zwart dak en zijn diverse onderdelen in een felle groene lak gehuld. Is dat niet wat je mooi vindt, dan heeft Opel een ontelbaar aantal andere combinaties waar je uit kunt kiezen.
In het ontwerp zijn diverse elementen uit andere auto's herkenbaar. Zo zorgt de daklijn en de korte overhang vóór en achter ervoor dat er gelijkenis is met Fiats 500. Toch is de Adam niet een kopie van die auto. Met de bijzondere lijn over de zijkant, de lijnvoering op het portier en achterspatbord en de originele neus is het een onderscheidende auto die zorgt voor pijnlijke nekken van belangstellende mensen. Of de auto geslaagd is, ligt voornamelijk aan hoe hij is uitgevoerd. Met een andere kleur en een andere grootte of kleur van velg heeft de auto al een totaal andere look.