Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

- 14 april 2013

Milieu en portemonnee

We begonnen dit testverslag met de vraag of de Panda CNG een wereldverbeteraar is. Kijk je enkel naar de uitstoot van CO2, dan is het verschil met het verstoken van benzine gering, maar als ook de productie van de brandstof wordt meegenomen in het oordeel dan blijkt hij de Al Gore onder de auto's te zijn. Verschillende overheden zien dit ook in en geven een aanzienlijke subsidie waardoor de hogere aanschafprijs van een Panda CNG zo goed als teniet gedaan wordt. Wetende dat de brandstofprijs een stuk lager ligt dan die van benzine, is deze Panda niet alleen een stuk vriendelijker voor het milieu, maar ook voor de portemonnee, zonder daarbij concessies te hoeven doen.

  • Praktische ruimte
  • Fijne rijeigenschappen
  • Extreem goedkoop rijden op CNG
  • Beperkte verkrijgbaarheid CNG
  • Zuinig rijden kost aanpassing rijgedrag
  • Hogere aanschafprijs
80 pk
145 Nm
155 km/h
12,8 s
6,1 (4.8) l/100km
86 g/km
A
22%
€ 12.795
€ 16.348
€ 300 / maand
€ 159 - € 174 / kwartaal
  • Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Comfort

  • Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate

  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • 2020 - Fiat Panda 1.0 Hybrid Launch Edition

  • 2012 - Fiat Panda Twinair 85 Lounge

  • 2007 - Fiat Panda 100HP