Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

- 14 april 2013

Hoger op de pootjes

Dat de Panda aangedreven kan worden door CNG wil Fiat wel van de daken schreeuwen. Met die reden beplakten ze de auto die wij meekregen met de nodige opvallende reclame. Van zichzelf valt de auto niet op in het straatbeeld, aangezien hij weinig verschilt van een normale Panda. Enkel het feit dat hij wat hoger op z'n pootjes staat - door toepassing van het onderstel van de 4x4 om de toegevoegde gastanks ruimte te bieden - onderscheidt hem van z'n broertjes en zusjes.

Er is geen noodzaak het uiterlijk van de Panda aan te pakken. Was zijn voorganger nog een wat vreemd ogend hoekig karretje, deze generatie combineert een hoge carrosserie met fraaie afgeronde hoeken. Het exterieur is met gevoel voor detail ontworpen. Als je wat beter kijkt naar de Panda valt het op dat de auto samengesteld lijkt uit diverse afgeronde vierkanten. Toch vormt het design een geheel en is hij nog steeds als 'Panda' herkenbaar.

80 pk
145 Nm
155 km/h
12,8 s
6,1 (4.8) l/100km
86 g/km
A
22%
€ 12.795
€ 16.348
€ 300 / maand
€ 159 - € 174 / kwartaal
  • Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Comfort

  • Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate

  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • 2020 - Fiat Panda 1.0 Hybrid Launch Edition

  • 2012 - Fiat Panda Twinair 85 Lounge

  • 2007 - Fiat Panda 100HP