Joekel van een auto
Kennismaken doen we met de Mazda6 SportBreak Skyactiv-D 2.2 TS+ met Lease Pack. Een hele mond vol, maar het komt er op neer dat deze Mazda de strijd aangaat met leasekanonnen als de Volkswagen Passat, Peugeot 508, Opel Insignia en de Ford Mondeo, die op termijn ook in vernieuwde vorm op de markt komt. Wat als eerste opvalt is de lengte van de nieuwe Mazda6. Het is echt een joekel van een auto. De SportBreak is bijna vijf meter lang en de sedan doet daar niet veel voor onder. De vorige 6 zag er goed uit, maar bij zijn opvolger verbleekt hij.
De nieuwe Mazda6 is echt een fraaie auto met een aansprekende en agressieve neus, mooie lijnen aan de zijkant en zeker wat meer behouden achterkant. Een zeer geslaagde combinatie, als je het mij vraagt. Ook de prijsstelling van de Japanner is in vergelijking met de eerder genoemde concurrentie erg schappelijk. De uitvoering die wij testen is dus de TS+ met het Lease Pack, die voor net geen 39 mille van eigenaar wisselt. Het Lease Pack omvat heel veel extra's, waaronder bi-xenon verlichting, grootlichtassistent, lane departure warning, dodehoekdetectie, parkeersensoren rondom, stoelverwarming, een noodremsysteem en het Mazda/TomTom-navigatiesysteem met bluetooth. Zo blijft er weinig te wensen over...
2019 - Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature
2015 - Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+
2013 - Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M
2010 - Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power
2009 - Mazda 6 2.0 S-VT TS
2008 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Business
2006 - Mazda 6 MPS
2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring