Opel Astra GTC OPC

- 25 oktober 2012

Spektakel heeft een prijs

In de klasse waarin Opel de Astra OPC positioneert, zijn meerdere kapers op de kust, die allen minder paarden loslaten op de voorwielen. Enkel de Mégane RS komt met zijn 265 pk's nog enigszins in de buurt. Groot voordeel van deze concurrenten is dat ze voor een aanzienlijk lager bedrag in de showroom staan dan waar de OPC voor verkocht wordt. Ruim 46.000 euro is een hoop geld voor een auto van dit formaat, al biedt deze auto ten opzichte van de concurrentie een ruimere standaarduitrusting en zeer betaalbare opties zoals de grote velgen en het navigatiesysteem. In de basis is de OPC een GTC en heeft 'ie diens kwaliteiten overgenomen, zoals onder andere de binnenruimte. Het tweeliter grote geblazen blok zorgt voor de kracht die je verwacht in een auto als deze en samen met het rij- en stuurgedrag kunnen we concluderen dat de Astra OPC het meeste spektakel biedt van alle aangeboden auto's in deze klasse, al heeft het wel een prijskaartje.

  • Strak weg- en stuurgedrag
  • Ophitsend motor- en uitlaatgeluid
  • Perfecte stoelen
  • Duurder dan de concurrentie
  • Hoog verbruik
  • Materialen in het interieur niet foutloos
280 pk
400 Nm
250 km/h
6,0 s
11,3 (8.1) l/100km
189 g/km
G
22%
€ 43.395
€ 46.315
€ 849 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Volkswagen Scirocco R

  • Audi A3 2.0 TDI Ambition

  • Volvo C30 T5 R-Design

  • BMW 1 Serie 114i Business +

  • Renault Mégane RS

  • 2022 - Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

  • 2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+

  • 2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

  • 2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

  • 2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

  • 2011 - Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

  • 2010 - Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo

  • 2008 - Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition

  • 2006 - Opel Astra 1.4 Edition

  • 2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo