Speedpack
Navraag bij de Nederlandse importeur over de XFR-S leert trouwens dat het gefotografeerde exemplaar een XFR met Speedpack was - een speciale uitvoering met dikke bodykit en verhoogde topsnelheid. Tijd om ons dus te focussen op deze XFR. Dat we een fan zijn van het uiterlijk van de XF bleek al eerder toen we met de 2.2 diesel reden. In onze ogen een van de fraaiste auto's in zijn klasse. Deze snelle uitvoering ziet er opnieuw erg smaakvol uit. Hij is zeker onderscheidend in vergelijking met z'n motorisch minder vermogende broertjes, maar toch ook niet overdone. Enige kanttekening die we hierbij plaatsen is de spoilerlip, daar had wel wat meer mee gedaan kunnen worden.
De kleur Italian Racing Red is niet alledaags en toch smoelt het bij deze Brit erg goed. Datzelfde geldt voor de optionele 20 inch Draco lichtmetalen wielen met de - dito optionele - rode remklauwen. Standaard kost de XFR net geen 147 mille, met dank aan de Nederlandse fiscus. De importeur tuigde deze testauto met nog wat extra opties op - zoals een fenomenaal klinkend Bowers & Wilkins Surround Sound System, navigatie en wat andere verfraaiingen - met als eindprijs onder de streep een bedrag van net geen 160.000 euro.