Infiniti G37x 3.7 VVEL S

Arnold van Schepen - 17 juli 2012

Onderhuidse techniek

De Infiniti G maakt, net als alle andere Infiniti's, gebruik van Nissans Front Midship platform. Dit betekent dat de motor achter de vooras is geplaatst en de achterwielen worden aangedreven. Het hart van de auto wordt gevormd door een 3,7 liter V6 die 320 pk levert bij 7.000 toeren en 360 Nm aan trekkracht genereert bij 5.200 toeren. Een echte sportwagenmotor die om die reden ook dienst doet in de 370Z. Het blok is in de G37 altijd gekoppeld aan een automatische zeventraps transmissie, optioneel kan de aandrijflijn voorzien worden van vierwielaandrijving, zoals het geval is bij onze testauto. Het hart hiervan is Nissans ATTESA E-TS, het systeem dat ook de R35 GT-R aan zijn sprintvermogen helpt. Uiteraard wijkt het systeem voor de G37 af vanwege het simpele feit dat de GT-R een transaxle transmissie heeft met een andere afstelling, maar het effect zou er niet minder om moeten zijn. Omdat de aandrijfas en het differentieel voor de vooras wat extra ruimte opsnoepen, staat de G37x twee centimeter hoger op zijn veren dan de andere G's. Het systeem stuurt maximaal 50% van de aandrijfkracht naar de voorwielen, normaliter is de G37x dus gewoon achterwielaangedreven.

320 pk
360 Nm
240 km/h
6,0 s
10,0 (11) l/100km
255 g/km
G
22%
€ 61.470
€ 73.615
€ 1.350 / maand
€ 265 - € 303 / kwartaal
  • Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo

  • Subaru WRX STi 2.5T Sport Executive

  • Volvo S60 D5 Summum

  • Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde

  • 2010 - Infiniti G37 Cabrio GT Premium

  • 2009 - Infiniti G37S

  • 2009 - Infiniti G37S CoupĂ©