Veel van het goede
Het topmodel van de 508-reeks is de RXH, een opgeruwde versie à la Audi's Allroad modellen. Hij staat op grote wielen, heeft een verhoogd onderstel en is voorzien van kunststof lijsten rond de wielkasten. Dit wekt de indrukt dat de RXH ook naast geasfalteerde wegen uit de voeten kan, en om die suggestie kracht bij te zetten heeft Peugeot de 508 RXH voorzien van de HYbrid4 aandrijflijn. Tweeliter diesel voorin, elektromotor achterin. Dit is de enige motorisering waarmee de RXH leverbaar is. Keuze in uitrustingsniveaus is er evenmin, maar dit geeft in het geheel geen reden tot klagen, want de RXH zit buitengewoon riant in zijn standaarduitrusting. Zo heb je altijd licht- en regensensoren, een full color head-up display, Connect Nav plus en een glazen panoramadak.
De optielijst is begrijpelijkerwijs vrij kort en biedt voornamelijk comfortverhogende zaken. Het testexemplaar was voorzien van het optionele Pack Visi Sécurité met daarin parkeersensoren rondom en een parkeerhulp, xenon verlichting met grootlichtassistent, het pack hifi met JBL audio en een speciaal leerpakket (Alcantara Lama). Tezamen met enkele kleinere opties verhoogt al dit fraais de vanafprijs van 50.020 euro met 6.140 euro, na het afrekenen van ruim 56 mille is deze 508 RXH de uwe. Een bom duiten, maar dan staat er ook een hele fijne en indrukwekkende auto op de oprit.
2021 - Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered
2020 - Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure
2018 - Peugeot 508 SW BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure
2018 - Peugeot 508 Berline PureTech 225 S&S EAT8 GT
2015 - Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT
2012 - Peugeot 508 1.6 e-HDi Active
2011 - Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure