Reageren
Reacties
Carl
· 16 juli 2012 om 12:45
De baksoftware is idd in de jaren verbeterd. Een fortwo brabus schakelt nog sneller, maar wel wat bruusker. Bij een brabus moet dat kunnen
Met de bredere banden op de pulse versie, of optioneel op de andere modellen is de windgevoeligheid een stuk minder, het is jammer dat ze die niet standaard eronder leggen, staat ook stuk beter. Maarja kost paar grammetjes CO2 denk ik.
De motor vond ik ook verrassend pittig in de stad, je mist de 71pk versie niet echt. (totdat je de turboversie hebt gereden haha)
Met de bredere banden op de pulse versie, of optioneel op de andere modellen is de windgevoeligheid een stuk minder, het is jammer dat ze die niet standaard eronder leggen, staat ook stuk beter. Maarja kost paar grammetjes CO2 denk ik.
De motor vond ik ook verrassend pittig in de stad, je mist de 71pk versie niet echt. (totdat je de turboversie hebt gereden haha)
Peter
· 6 september 2012 om 12:44
Een Fortwo moet je leren rijden. Ik rij al vier jaar met de Smart (cabrio en 71 pk) naar Spanje. Eenmaal naar Nice. De snelweg is geen probleem. Doet zich een gevaarlijke situatie voor, dan is er de kickdown mogelijkheid. Gaat gewoon mee met het verkeer: kruissnelheid 120/130. Vooral bij 120 loopt de motor heel rustig. De stoelen zitten subliem. De gevoeligheid voor zijwind is inderdaad vrij hoog. In Zuid-Frankrijk was ik de eerste keer bang. Ten onrechte, want de Smart kan veel zijwind hebben. Wel is het vermoeiender rijden dan normaal. Maar vergeet niet, de Smart is voor de stad gemaakt. En dat vergeten velen. Mijn volgende auto? Weer de Fortwo maar dan de 84 pk. Oja, tot nu geen mechanische mankementen gehad.