Renault Fluence Z.E. Dynamique

- 28 maart 2012

Mégane sedan

In feite is de Fluence een Mégane sedan en dat is in het interieur eenvoudig te herkennen. Op details na is het dashboard identiek aan dat van de Mégane. Eigenlijk alleen het Z.E.-logo rechts op het dashboard en de klokkenwinkel verraden dat we hier met iets bijzonders te maken hebben. De afwerking en kwaliteitsbeleving is prima en typisch Renault; geen premiumgevoel maar wel goed genoeg. Qua luxe is er van alles voor handen en dat is een mooi lokkertje in deze prijsklasse. Het enige minpuntje is het navigatiesysteem dat het meer dan eens niet bij het rechte eind had als het gaat om de maximumsnelheid. Helaas denken we niet dat oom agent met de hand over zijn hart zal strijken als je je door het systeem laat verleiden harder te rijden dan toegestaan. Zoals met de buitenmaten te verwachten valt, kan je prima zitten in de Fluence, ook achterin. Doordat de zitting vrij diep geplaatst is, heb je op die plekken geen last van de aflopende daklijn. De kofferruimte is zoals gezegd niet heel royaal door het grote accupakket. Waar de concerngenoot, de Leaf, de accu's in de bodem heeft zitten en daarmee automatisch een prettige gewichtsverdeling in stand houdt, lijkt het wel of Renault in zijn achterhoofd toch een beetje rekening houdt met een eventueel wisselsysteem voor accu's. De actieradius is immers nog altijd beperkt en het is bekend dat Renault druk doende is om hier oplossingen voor te realiseren. Snelladen is helaas nog niet mogelijk, waarschijnlijk wordt dat het volgende modeljaar gerealiseerd.

95 pk
226 Nm
135 km/h
13,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 25.990
€ 28.607
€ 524 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline

  • Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

  • Volkswagen Jetta Hybrid Comfortline

  • Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium

  • Suzuki Kizashi 2.4 Sport