Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

- 24 maart 2012

Een link naar het verleden

Zoals gezegd is er een grote stap gemaakt in het design ten opzichte van de ietwat behoudend vormgegeven 207. Strakke vormen, afgewisseld met mooie details zorgen ervoor dat er een indrukwekkend mooie auto staat, zonder daarbij over de top te zijn. Nu moet gezegd worden dat wij enkel de driedeurs uitvoering gereden hebben. Qua design is de vijfdeurs beduidend anders, voornamelijk van opzij gezien. Waar de vijfdeurs voorziet in een makkelijke instap achterin, is de driedeurs juist sportief gelijnd. Deze sportieve lijnen worden extra benadrukt door een chromen sierstrip die doorloopt in de C-stijl en een duidelijke verwijzing is naar de kunststoffen sierstripjes op de Peugeot 205. Ook zijn de lijnen op de onderzijde van de portieren van de driedeurs versie wat dikker aangezet en is de vorm van de achterste zijruit beduidend anders. Aan de voorzijde zijn beide carrosserievarianten voornamelijk gelijk. Een grote grille zoals bij zijn voorganger ontbreekt, maar daarvoor in de plaats is een zwevende grille geplaatst, geflankeerd door spits vormgegeven koplampunits. Peugeots leeuw ligt op de motorkap en net als bij de 308 en 508 staat de merknaam op een verchroomd plaatje in de grille. Grote 17 inch velgen maken het sportieve plaatje compleet.

115 pk
230 Nm
190 km/h
9,7 s
onb (3.8) l/100km
99 g/km
D
22%
€ 12.990
€ 21.250
€ 390 / maand
€ 223 - € 235 / kwartaal
  • Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive

  • Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

  • Suzuki Swift Sport 1.6

  • Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO

  • Fiat 500S 1.3 MultiJet 95 S

  • Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition

  • Ford Fiesta 1.6 Sport

  • Renault Clio TCe 90 Expression

  • Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

  • 2019 - Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • 2019 - Peugeot e-208 EV 136 GT

  • 2015 - Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

  • 2013 - Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • 2013 - Peugeot 208 1.0 VTi Active