Opel Corsa OPC Nürburgring Edition

- 31 januari 2012

Meer GT dan GTI

Ga je voor een keihard afgeveerde automobiel die enkel en alleen gericht is op snoeihard bochtenwerk en een hoop beleving, dan ben je bij Opel aan het verkeerde adres. De Corsa OPC Nürburgring Edition is een snelle en bovengemiddeld goed sturende auto, maar biedt ondanks zijn hoge vermogen geen partij aan het spektakel dat de Clio RS en de Abarth Punto Evo bieden. Typeer je de Opel als een GT in plaats van een GTI, dan voldoet het wagentje wel aan de verwachtingen: als snelle reisauto, die naast zijn fijne rijeigenschappen ook over voldoende praktische inzetbaarheid beschikt. In dat geval komen - gezien de totaalprijs van de testauto van bijna 33 mille andere fijne auto's en echte GT's - zoals de Peugeot RCZ - wel erg dichtbij.

  • Hoog vermogen
  • Comfortabel en snel
  • Dik uiterlijk
  • Stuurgedrag niet zo strak als zijn concurrenten
  • Hoog verbruik
  • 210 pk niet voor Nederlandse benzine
210 pk
280 Nm
230 km/h
6,8 s
10,1 (7.6) l/100km
178 g/km
G
22%
€ 27.995
€ 32.040
€ 587 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Renault Clio RS 2.0 16V

  • MINI Cooper D 1.6 16V Chili

  • Audi A1 1.4 TFSI Ambition Pro Line

  • Citroën DS3 Racing

  • Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

  • Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

  • Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

  • Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

  • 2020 - Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line

  • 2015 - Opel Corsa OPC 1.6 Turbo Performance Pack

  • 2015 - Opel Corsa 1.0 Turbo 115pk Cosmo OPC Line

  • 2011 - Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition

  • 2007 - Opel Corsa 1.3 CDTi Cosmo

  • 2006 - Opel Corsa 1.2i-16V Enjoy