Weldadig interieur
In het exterieur is het onderscheid met de minder bedeelde broeders beter zichtbaar. Waar het met zwart pianolak afgewerkte dashboard enkel met grote aluminiumkleurige ringen rond de ventilatieroosters zich onderscheid, is het met leer bekleed stuurwiel geheel anders. Al valt bij het binnentreden één ding vooral op: de forse kuipstoelen, die je niet in de standaard Corsa tegen zal komen. In dat geheel valt de klokkenwinkel enigszins tegen en valt het niet in één oogopslag op dat je plaats hebt genomen in iets bijzonders, toevoeging van bijvoorbeeld een turbodrukmeter zou het geheel al behoorlijk verfraaien. Buiten de kuipstoelen en het dikke stuurwiel is er verder weinig sportiefs te ontdekken in de Opel. In een echte racer verwacht je niet de hoeveel luxe die dit model wel biedt: touchscreen navigatie, stoelverwarming, leren bekleding, cruise control en automatische airconditioning: niks ontbreekt. Hoewel dit alles het comfort vergroot, hoort het niet bij een straatracertje wat deze auto eigenlijk moet zijn. Het grote voordeel van al deze luxe is het comfort wat dit met zich meebrengt. Daarbij zit je voldoende ruim, zowel voorin als achterin en zijn afleg- en bagageruimte net als bij de standaard Corsa ruim voldoende.

Renault Clio RS 2.0 16V

MINI Cooper D 1.6 16V Chili

Audi A1 1.4 TFSI Ambition Pro Line

Citroën DS3 Racing

Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

Peugeot 208 GTi 1.6 THP

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir Distinctive








