Navigatie: present!
Waar er grote uiterlijke verschillen zijn met zijn twee gebroeders, is het onderscheid in het binnenste enkel te vinden in een ander stuurwiel. Ook de facelift heeft geen verandering gebracht aan het bijzonder vormgegeven interieur. Bedienen van de airconditioning geschiedt nog steeds met grote hendels aan weerszijden van de middenconsole. Waar het voor 2009 nog niet mogelijk was een ingebouwd navigatiesysteem te bestellen, is het nu wel een mogelijkheid om af te vinken op de optielijst. Hoewel het een simpele oplossing betreft, waarbij een TomTom-systeem is ingebouwd in een opklapbaar paneel dat is geplaatst in het oorspronkelijke aflegvakje boven op het dashboard, voldoet het prima en geeft het de auto een unique selling point mee. Bij zowel de materiaalkeuze voor het navigatiesysteem – welke behoorlijk detoneert met zijn glimmende zwarte kleur - als van de rest van het interieur is af te lezen dat het model al een aantal jaren meegaat. Harde plastics hebben de overhand en de deuren zijn voor een groot gedeelte niet bekleed. Voor lijf en leden, maar ook zeker voor allerlei spullen is ruimte voldoende voorin de Aygo. Een ruim bergvak met bekerhouders voor de pook en een groot – niet af te sluiten - handschoenenvak geven plaats aan alles wat je nodig hebt voor een comfortabele reis. Hoe verder je echter naar achter gaat in de auto, hoe beperkter de ruimte wordt. Op de achterbank is nog wel net genoeg ruimte voor kleine volwassenen of kinderen, maar de bagageruimte geheel achterin in is met zijn 139 liter té klein. Hierbij wordt de toegang hiertoe ernstig beperkt door de hoge tildrempel en de kleine opening tussen bumper en hoedenplank. Mocht er meer ruimte geheel achterin nodig zijn, dan is de achterbankleuning eenvoudig in delen neer te klappen.