Eenvoudig design
Omdat de auto's nog niet de definitieve kwaliteit hebben van de productie - die begin 2012 zal starten - is de kwaliteit van het interieur niet goed te beoordelen. Design en ergonomie zijn al wel op het niveau zoals de Japanners het bedoeld hebben. Waar de buitenzijde met zijn bijzondere design een lust voor het oog is en daarbij herkenbaar is als een echte Mazda, kan dat van het interieur niet gezegd worden. Lelijk kun je het binnenste niet noemen, maar saai en weinig typerend voor Mazda is het wel. Qua ergonomie zit het in het algemeen wel snor. Centraal in het dashboard is een touchscreen geplaatst voor de navigatie en het audiosysteem, welke tevens te bedienen is met de MMI-achtige bedieningsknop op de middentunnel. Voor mensen met langere armen zit deze echter te ver naar achter om hem comfortabel, met je rechterarm rustend op de middenarmsteun, te bedienen. Het klimaatcontrolesysteem laat zich eenvoudig op de juiste temperatuur instellen door middel van drie grote ronde draaiknoppen. Zit- en bagageruimte is ruim voorhanden in de CX-5, zowel voor- als achterin zitten bestuurder en passagiers ruim en is er voldoende aflegruimte. Geheel achterin is met bijna 500 liter bagageruimte - één van de grootste in zijn klasse - ruim voldoende plek. Mocht er meer ruimte nodig zijn, dan is een volledig vlakke laadvloer te creëren door de achterbankleuning op afstand vanaf de opening van de achterklep in delen neer te klappen.