Op vijandelijk gebied
Met een prijs van iets meer dan 4 mille laat Mercedes-Benz zich stevig betalen voor het naar haar huistuner vernoemde sportpakket. Voor zo'n bedrag mag je best iets verwachten en daarin stelt de Stuttgarter fabrikant gelukkig niet teleur. Zo wordt je C-Klasse niet alleen afgekleed met een sportieve outfit, maar staat 'ie ook op een 15 mm verlaagd sportonderstel. Daarmee is deze C tot op zekere hoogte best in staat om op te boksen tegen het cliché dat Mercedes-Benz geen rijdersauto's maakt. Want ook al is de C-Klasse net als vrijwel iedere andere Mercedes-Benz op z'n best in rechte lijn, ook in bochten staat 'ie prima z'n mannetje. Waagt de C zich daarmee binnen het territorium van de 3 Serie? Ja en nee. Op bochtige wegen kun je je met de Benz heel aardig vermaken. De auto kleeft goed aan de weg en dankzij de directe, communicatieve besturing laten bochten zich soepel opvolgen zonder al te veel vaart te hoeven minderen. Sturen en schakelen doet de C echter licht en zonder de vlezigheid van z'n eeuwige Beierse rivaal en als het erop aankomt, staat ook de onderstelbalans ten dienste van het rijcomfort. In essentie is de C-Klasse dan ook vooral een comfortabele reisgezel, die heer en meester is in het verslinden van snelwegkilometers.
2021 - Mercedes-Benz C-Klasse Limousine 200 9G-Tronic Luxury Line
2018 - Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line
2017 - Mercedes-Benz C-Klasse 400 4MATIC Cabriolet
2016 - Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C 200 Edition 1
2014 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate C 220 BlueTEC Avantgarde Ambition
2014 - Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde
2012 - Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C180 BlueEFFICIENCY
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate 180 BlueEFFICIENCY Avantgarde
2010 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate C200 CGI Business Class