Porsche Panamera S Hybrid 3.0 V6

- 22 september 2011

Doodse stilte

Nu klinkt dat misschien niet zo bijzonder, want met een Porsche trek je bijna als vanzelf veel bekijks. En toch: vergis je niet in de (aantrekkings)kracht van het ontwerp van de Panamera! De typische roffel waardoor menig 911 de aandacht op zich weet gevestigd, schittert in de hybride Panamera namelijk door afwezigheid. De geluidsisolatie is zelfs zo magnifiek dat je je na het starten van de auto serieus afvraagt of de motor wel draait. Ook wanneer je snelheid maakt, blijft er in de Panamera een doodse stilte heersen. Porsche onwaardig, zegt u? Nee, want vergeet niet dat Porsche de Panamera niet als een sportwagen รก la 911 in de markt zet, maar als een comfortabele reiswagen met een flinke scheut dynamiek. Daar zijn de Duitsers overigens bijzonder in geslaagd. Vooral bij een ontspannen rijstijl zweeft de Panamera soepel en statig over 's Heeren wegen. De luchtvering heeft de twee ton zware koets prachtig onder controle, de 8-traps Tiptronic-automaat schakelt vlot en zijdezacht en de elektro- en benzinemotor werken zo voortreffelijk en ongemerkt samen, dat het lijkt alsof Porsche de hybridetechniek al jarenlang meester is.

333 pk
440 Nm
270 km/h
6,0 s
10,8 (7.1) l/100km
167 g/km
C
22%
€ 127.000
€ 155.150
€ 2.844 / maand
€ 308 - € 352 / kwartaal
  • Mercedes-Benz S-Klasse S400 Hybrid Lang

  • Lexus LS 600hL President Line

  • Jaguar XJ 5.0 Portfolio LWB

  • Audi A8 4.2 TDI Pro Line +

  • BMW 7 Serie 740i High Executive