Fiat Bravo 1.4 MultiAir Sport

- 31 augustus 2011

Stijlvolle verschijning

De Bravo is typisch zo'n auto waarvan je je afvraagt waarom je 'm maar zo weinig ziet. Optisch weet de Bravo namelijk een verrassend goed Italiaans weerwoord te bieden aan het Duitse geweld waar vooral leasend Nederland massaal voor valt. Neem alleen al het uiterlijk, waarmee de Bravo zich positief onderscheidt van veel conservatief gestileerde concurrenten. Zeker in de door ons geteste configuratie oogt de Italiaan erg stijlvol. Dat is grotendeels de verdienste van het fraaie contrast tussen de witte lak en het zwarte dak, dat in deze kleur is uitgevoerd vanwege het fraaie dubbele glazen dak waarvan het deel boven de voorstoelen ook geopend kan worden. Details als fraai two tone 17 inch lichtmetaal, xenon-verlichting en getinte zijruiten achter doen de rest. Ook het dashboard van de Bravo mag gezien worden. De afwerking is goed, al halen sommige materialen nog niet het niveau van veel Duitse concurrenten. Daar staat tegenover dat fraaie tellers, rode stiksels en een carbonmotief op het dashboard voorkomen dat een donkere, zakelijke sfeer in het interieur de overhand krijgt. Een uitgebreid infotainmentsysteem en lederen bekleding maakten de reis extra aangenaam, zij het dat de zittingen van de sportstoelen kort en vrij hard zijn. Het ruimteaanbod is zoals je dat van een C-segmenter mag verwachten: riant is het niet, maar het schiet ook zeker niet tekort. Nadeel is wel dat de bagage over een forse drempel moeten worden getild.

140 pk
230 Nm
204 km/h
8,9 s
7,5 (5.7) l/100km
132 g/km
D
22%
€ 16.850
€ 28.840
€ 529 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Chevrolet Cruze 2.0D LTZ

  • Seat Leon 1.4 TSI FR

  • Peugeot 308 1.6 eHDi Active

  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

  • Kia cee'd 1.6 CRDi Premium Pack

  • BMW 1 Serie 116i Urban Line

  • Renault M├ęgane Energy 130 TCe S&S GT-Line

  • Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

  • Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line

  • 2007 - Fiat Bravo 1.9 Multijet Edizione Prima