Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive

Harold Rolloos - 24 augustus 2011

Puik onderstel

Tijdens het rijden met de nieuwe Yaris zijn we vooral onder de indruk van het voor de Europese markt aangepaste onderstel. Voor Denen is het blijkbaar een sport om drempels in de bebouwde kom onherkenbaar in het wegdek te integreren. Het onderstel biedt uitkomst: oneffenheden worden mooi gladgestreken en bij een normale rijstijl blijft de auto mooi op koers. De besturing is licht, maar tegelijkertijd wel communicatief. Deze eigenschappen - aangevuld met de kleine draaicirkel - maken de nieuwe Yaris ideaal voor in de stad, maar ook de langere afstand schuwt hij niet. De 1.0 liter benzinemotor is vooralsnog fiscaal gezien de meest interessante motorisering in de Yaris. Met een vanafprijs van net geen 11 mille is hij bovendien scherp geprijsd. Voor de bijtellingsfreaks is er echter nog meer goed nieuws uit Japan. Vanaf mei 2012 komt de Yaris Full Hybrid namelijk op de markt. Met een co2-uitstoot van minder dan 85 gram is de verwachting dat deze uitvoering de eerstkomende jaren het belastingtechnisch bijzonder goed gaat doen.

99 pk
125 Nm
175 km/h
12,3 s
onb (5) l/100km
114 g/km
C
22%
€ 10.990
€ 20.690
€ 379 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

  • Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

  • Honda Jazz 1.4i Elegance

  • Renault Zoe Zen

  • Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

  • Kia Rio 1.1 CRDi Super pack

  • Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

  • 2024 - Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition

  • 2021 - Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic

  • 2015 - Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • 2012 - Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Dynamic

  • 2006 - Toyota Yaris 1.3 16v VVT-i Linea Luna