And Go!
Dat is op zich niets nieuws, maar voor 514 euro extra krijg je er namelijk de Go-functie bij. Naast navigatie kun je op datzelfde touchscreen ontvangen sms'jes lezen en via de Facebook App zelfs je eigen nieuwsfeed volgen. Erg hip dus! Niet alleen dit infotainmentsysteem is nieuw, zo'n beetje het hele interieur werd door de Japanners onder handen genomen. De digitale snelheidsmeters werden vervangen door klokken en ook het dashboard is weer helemaal van deze tijd. Dat geldt echter niet voor het materiaalgebruik. Op dat vlak laat Toyota met hard kunststof steken vallen en ook in de nieuwe Yaris ontbreekt de ouderwetse 'mirror-knop' niet. De wielbasis groeide met vijf centimeter naar 2,5 meter en dat is goed merkbaar. Zowel voor- als achterin is er voldoende hoofd- en beenruimte aanwezig. Ook over de stoelen zijn we te spreken; ze zitten erg lekker en bieden een goede steun. De inhoud van de bagageruimte groeide naar 347 liter, waarmee de Yaris zich dus goed met de concurrentie kan meten.