Lexus IS-F 5.0 V8

Harold Rolloos - 5 juli 2011

Nog niet helemaal premium

Ook het interieur onderging wat lichte wijzigingen. Zo is de vernieuwde IS voorzien van een ander instrumentarium. Erg fraai aan deze IS-F is dat je het F-logo op meerdere plaatsen terecht komt. Het logo heeft trouwens een speciale betekenis. Zo zijn in de F de moeilijkste bochten van het Fuji-circuit verwerkt. Lexus wil zich wat betreft het ‘premium-gevoel’ meten met de Duitse concurrentie. Voor een groot deel lukt dat. De meeste gebruikte materialen voelen zacht aan en ook op de afwerking is weinig aan te merken. Echter, met het materiaal dat gebruikt is op de middenconsole slaat het Japanse merk in onze ogen de plank mis. Het voelt niet alleen plastic aan, maar heeft ook een goedkope carbonlook. De zetels zitten niet alleen erg fijn, maar bieden ook een prima zijdelingse steun. Ook het stuurwiel met de schakelflippers voldoet aan onze verwachtingen; het pakt prettig beet en ligt goed in de hand. In tegenstelling tot de standaard IS kunnen in de snelste uitvoering geen drie maar twee personen plaatsnemen op de achterbank. Tenzij je zin hebt in een zere bips na een ritje. De middelste plek is namelijk opgevuld met hard materiaal om een coupé-gevoel op te wekken. Apart is het zeker, praktisch een stuk minder. Het grote voordeel van een sportsedan is dat je nooit hoeft in te leveren op bagageruimte, zoals je dat bij andere krachtpatsers vaak wel moet doen. Hierdoor kun je bijna vierhonderd liter aan bagage meenemen.

423 pk
505 Nm
270 km/h
4,8 s
10,9 (8.6) l/100km
270 g/km
G
22%
€ 105.885
€ 106.835
€ 1.959 / maand
€ 329 - € 376 / kwartaal
  • Audi S4 3.0 TFSI quattro Pro Line

  • Mercedes-Benz C 63 AMG

  • 2013 - Lexus IS300h F Sport Line

  • 2009 - Lexus IS 250C Executive

  • 2008 - Lexus IS-F 5.0 V8

  • 2006 - Lexus IS 250 Business Luxury

  • 2006 - Lexus IS 220d Business

  • 2005 - Lexus IS 250 Executive