Wie mooi wil zijn...
Tot grote vreugde van autoliefhebbers, en Citrofielen in het bijzonder, heeft Citroën zijn oorspronkelijke merkwaarden hervonden. Uitgesproken design, geavanceerde technieken en bijzondere interieurs kenmerken de DS-serie. Citroën voert een tweestromen-modellenpolitiek; bestuurders die liever iets onopvallender over 's Herenwegen rijden, kunnen bij de C-modellen terecht. De DS4 is heel dicht bij de conceptcar DS High Rider gebleven, de productieversie heeft twee portieren extra gekregen, maar de coupédaklijn bleef intact. Dit heeft overigens een bijzondere consequentie voor de achterramen: die zijn langer dan de deur en kunnen derhalve niet in de deur zakken bij het openen. Ook de instapopening voor de achterpassagiers lijdt onder dit gegeven, die is tamelijk krap. De DS4 is een auto voor individualisten, en daar moeten de achterste inzittenden zich maar naar schikken. Desalniettemin is de kofferbak behoorlijk ruim, mochten de potentiële achterste inzittenden verstek laten gaan, dan kan in elk geval hun bagage ruimschoots mee in de kofferbak. Onderweg met de DS4 waren de lovende opmerkingen niet van de lucht, het uitgesproken design viel alom in de smaak.