Suzuki Kizashi 2.4 Sport

- 7 juni 2011

Zware dobber

De prijs van de Kizashi is toch wel een zorgelijk gegeven. Doordat deze stevige uitvoering direct de instapper is, moet je minimaal met 33 mille over de brug komen voor een Kizashi. Natuurlijk heb je dan direct een zeer royaal uitgeruste sedan, maar traditioneel zijn de dikste uitvoeringen in Nederland niet verantwoordelijk voor de grote verkoopaantallen. Daarnaast zit je met een uitstralingsissue. Er zijn genoeg mensen die ruim 30.000 euro hebben stuk te slaan op een nieuwe, zakelijke auto, maar de vraag is hoeveel mensen de 'kleine-auto-showroom' van Suzuki dan zullen binnenstappen. Temeer als je voor datzelfde bedrag ook hele royale en zuinigere auto's bij vertrouwde Duitse merken kan krijgen. In die zin zal Suzuki er een zware dobber aan krijgen om de Kizashi aan de man te brengen. De vraag is natuurlijk of deze sedan wel flinke aantallen moet doen van Suzuki. Het zit er dik in dat zo'n auto ook vooral ingezet wordt voor een stukje versterking en uitstraling van het merk. Daarin slaagt de Kizashi namelijk heel goed, want op alle fronten is deze Suzuki grootser dan de modellen die wij van het Japanse merk kenden.

  • Opvallende verschijning
  • Royale uitrusting
  • Prima rijeigenschappen
  • Ontbreken navigatie
  • Ruimte achterbank
  • Verbruik
178 pk
230 Nm
215 km/h
7,8 s
8,7 (7.9) l/100km
183 g/km
F
22%
€ 33.301
€ 33.301
€ 611 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium

  • Volkswagen Jetta Hybrid Comfortline

  • Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

  • Renault Fluence Z.E. Dynamique

  • Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline