Honda Jazz Hybrid 1.4 Hybrid Elegance

Arnold van Schepen - 21 april 2011

Blijvend praktisch

De testauto is een Elegance-uitvoering met het optionele radionavigatiesysteem, dit brengt de totaalprijs op 23 duizend euro. In vergelijking met gelijkwaardig uitgeruste concurrenten een stevige prijs aangezien de Hybrid BPM-vrij is. Vanaf de Elegance is de Jazz Hybrid standaard voorzien van een glazen panoramadak, knipperlichten in de spiegels en cruise control. Opvallend is dat de eenvoudiger Comfort-uitvoering geen cruise control heeft, een must have voor bestuurders die zuinig willen rijden. De Executive is de meest riant uitgeruste versie, deze heeft onder andere standaard leren bekleding. Metallic lak, navigatie en parkeersensoren zijn de enige opties voor alle uitvoeringen. De extra onderdelen van Honda's Integrated Motor Assist hebben nauwelijks offers gevergd van het flexibele interieur. Alleen de dubbele kofferbakbodem verdween, de magic seats bleven. Zeventig kilo bedraagt de gewichtstoename door het IMA systeem. Honda heeft het onderstel aangepast op dit extra gewicht, maar stelt dat de aanpassingen vooral gericht zijn op verhoging van het rijcomfort.

102 pk
121 Nm
175 km/h
12,1 s
5,1 (4.5) l/100km
104 g/km
C
22%
€ 19.200
€ 22.999
€ 422 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Citroën C3 1.6 VTi Exclusive

  • Skoda Fabia 1.4 TSI RS DSG

  • Seat Ibiza 1.9 TDI 105pk Sport-Up

  • Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Dynamic

  • Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

  • Renault Zoe Zen

  • Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

  • Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive

  • Kia Rio 1.1 CRDi Super pack

  • Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

  • 2020 - Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive

  • 2016 - Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT Elegance

  • 2009 - Honda Jazz 1.4i Elegance

  • 2007 - Honda Jazz 1.4i LS