Blijvend praktisch
De testauto is een Elegance-uitvoering met het optionele radionavigatiesysteem, dit brengt de totaalprijs op 23 duizend euro. In vergelijking met gelijkwaardig uitgeruste concurrenten een stevige prijs aangezien de Hybrid BPM-vrij is. Vanaf de Elegance is de Jazz Hybrid standaard voorzien van een glazen panoramadak, knipperlichten in de spiegels en cruise control. Opvallend is dat de eenvoudiger Comfort-uitvoering geen cruise control heeft, een must have voor bestuurders die zuinig willen rijden. De Executive is de meest riant uitgeruste versie, deze heeft onder andere standaard leren bekleding. Metallic lak, navigatie en parkeersensoren zijn de enige opties voor alle uitvoeringen. De extra onderdelen van Honda's Integrated Motor Assist hebben nauwelijks offers gevergd van het flexibele interieur. Alleen de dubbele kofferbakbodem verdween, de magic seats bleven. Zeventig kilo bedraagt de gewichtstoename door het IMA systeem. Honda heeft het onderstel aangepast op dit extra gewicht, maar stelt dat de aanpassingen vooral gericht zijn op verhoging van het rijcomfort.
Citroën C3 1.6 VTi Exclusive
Skoda Fabia 1.4 TSI RS DSG
Seat Ibiza 1.9 TDI 105pk Sport-Up
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Dynamic
Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic
Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus
Renault Zoe Zen
Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline
Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive
Kia Rio 1.1 CRDi Super pack
Volkswagen Polo 1.4 Comfortline