Sullig
Die is namelijk linea recta overgenomen uit de Prius en de Auris Hybrid. Dat betekent dat je tot 45 km/h enkele kilometers volledig elektrisch kunt rijden, maar een paar PK's extra of wat betere prestaties waren ter benadrukking van het premium- en sportaspect leuk geweest - daar doet een rode dashboardgloed of een tevoorschijn getoverde toerenteller niets aan. Erg missen deed ik het echter niet, want je komt nooit power tekort en het is vooral de CVT die het sportieve gevoel een beetje sullig maakt. Met 4.500 toeren de berg op of joelend snelheid maken, is nu eenmaal niet echt wat je als jonge - althans, daar wordt op gemikt - Lexus-bezitter wilt. Maar die zal deze auto vast met een hele andere intentie kopen, bijvoorbeeld om te kunnen pronken met het feit dat zijn CT 200h met 87g/km - weliswaar alleen als je de kleine 15 inch wielen neemt en niet de 16 inch van de testauto - de schoonste auto ter wereld is. Net zo weinig zal het hem uitmaken dat de bagageruimte voor een hybrideauto wel behoorlijk concurrerend is of de ruimte op de achterbank net zo matig als in een BMW 1 Serie of een Audi A3.
Alfa Romeo Giulietta QV 1.750 TBi
Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline
Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style
Seat Leon Cupra R
Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
Lancia Delta 1.8 Di TurboJet Oro
Ford Focus Electric Titanium
Volkswagen Golf GTD DSG
Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
MINI Countryman Cooper D Chili
Volvo V40 D2 Summum
Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic