Sportstand
Er zijn namelijk drie modi om in te rijden: de ecostand, de normale stand en de sportstand. In de twee "doorsnee" standen is de CT 200h een auto die je op de Lexus-manier van A naar B brengt: in alle rust en stilte. Slechts banden- en windgeruis doen daar een beetje afbreuk aan. De niet altijd even fraaie Portugese asfaltcondities brachten bovendien iets opvallends aan het licht: de CT 200h is best straf gedempt en geveerd. Dat is echter in de sportstand wel lekker, want de CT 200h laat duidelijk zien dat Lexus veel moeite in de rijdynamiek van de auto heeft gestoken. Gestreefd werd naar een zo gunstig mogelijke gewichtsverdeling en een laag zwaartepunt en dat merk je. De auto helt nauwelijks over en blijft heel lang neutraal, om pas heel laat lichtjes over de voorwielen weg te glijden. De besturing - een heerlijk dik stuurwiel! - is daarbij lekker direct en gevoelig en het is slechts de aandrijflijn die niet helemaal meekomt.
Alfa Romeo Giulietta QV 1.750 TBi
Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline
Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style
Seat Leon Cupra R
Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
Lancia Delta 1.8 Di TurboJet Oro
Ford Focus Electric Titanium
Volkswagen Golf GTD DSG
Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
MINI Countryman Cooper D Chili
Volvo V40 D2 Summum
Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic