Lexus GS 450h Executive

- 23 december 2010

Hybridehaasje

Wil je echt een milieustatement maken, dan is de GS 450h niet zo’n vanzelfsprekende keuze als je op voorhand zou verwachten. De GS weet zijn positie als enige hybridehaasje in het groene knollenland weliswaar om te zetten in een keurig verbruik, al is het verschil met andere hoge middenklassers tegelijkertijd te verwaarlozen. Qua dynamiek en bagageruimte moet de GS menig concurrent zelfs voor zich dulden, maar toch doe je de GS 450h tekort door ‘m als makkelijke prooi voor de gevestigde orde te zien. Het is vooral Lexus’ streven naar perfectie waarmee de GS 450h terugslaat. De krachtige en soepele aandrijflijn is fluisterstil, het comfort en de luxe zijn van hoogstaand niveau en op het glimmende hout na is ook de afwerking prima in orde. Weliswaar is de auto behoorlijk aan de prijs, maar tegelijk ligt het prijsniveau niet hoger dan dat van vergelijkbare Duitse concurrenten. Dat alles maakt van de GS een aangename reisgenoot, die zich op de meeste onderdelen prima kan meten met het welbekende Duitse trio en daardoor zeker wat meer waardering verdient.

  • Verfijnde aandrijflijn
  • Comfortabel en luxueus
  • Fraai afgewerkt...
  • ... op het glimmende hout na
  • Afstandelijk en licht stuurgevoel
  • Bagageruimte
296 pk
368 Nm
240 km/h
5,9 s
8,7 (7.7) l/100km
180 g/km
F
22%
€ 68.100
€ 85.510
€ 1.568 / maand
€ 265 - € 303 / kwartaal
  • Jaguar XF 2.7D Premium Luxury

  • Mercedes-Benz CLS 280 Prestige Plus

  • Honda Legend 3.5 V6

  • Audi A6 Hybrid 2.0 TFSI Pro Line Plus

  • Infiniti M35h GT Premium

  • Mercedes-Benz E-Klasse E250 CDI Avantgarde

  • 2014 - Lexus GS 300h Luxury Line

  • 2012 - Lexus GS 450h F Sport Line

  • 2006 - Lexus GS 450h Executive