De grip
De nieuwste GTI is weliswaar minder gefocust dan zijn voorgangers, Peugeots kennen en kunnen komt wel degelijk tot uiting als je de 308 GTI met gezwinde spoed over een bochtig traject blaast. Het behoorlijke gewicht van bijna 1.400 kg lijkt te verdwijnen, zodra je een potje gaat hoeken. De auto heeft een enorme grip en dat wordt pas heel laat in onderstuur omgezet. Qua bediening mocht het wel wat beter, want de besturing is eigenlijk te licht - hoewel het gevoel wel toeneemt als de auto eenmaal ingestuurd is - en de pook maakt net te lange slagen om snel te kunnen schakelen. Het onderstel is echter zeer communicatief, maar toch net ook weer net niet hard genoeg om de scherpte en strakheid van de meeste concurrenten partij te bieden. Daarbij moet worden aangetekend dat de 308 GTI een groot stuk comfort heeft behouden en slechts op korte oneffenheden wat straf is. De 308 GTI laat zien dat Peugeot terecht faam heeft verworven met het ontwikkelen van dergelijk gebalanceerde onderstellen.
Lexus CT 200h Business Line
Nissan Leaf
Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm Limited Edition Sport
Mazda 3 2.2 CiTD Business+
Ford Focus 1.6 TDCi Econetic Trend
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Pro Line +
Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive
Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège
Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento
2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business
2018 - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure
2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line
2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180
2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270
2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive
2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active
2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première
2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active
2009 - Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline