De mythe
Deze esthetische kwaliteit mag de ene zijde van de aantrekkelijkheid van GTI's met de leeuw zijn, de andere zijde is natuurlijk de échte roem van de snelle Peugeots: het samenspel van onderstel en weggedrag. De uiterst rappe 205 GTI is vanwege zijn geweldig communicatieve onderstel en vlijmscherpe besturing welhaast een mythe geworden, maar vooral het beruchte 'kontje omgooien' bij gas liften in snelgenomen bochten doet liefhebbers nog altijd glimlachen. De 309 GTI en de 306 GTI waren van hetzelfde laken een pak en eveneens bloedsnel: een standaardsprint in pakweg 8 seconden is ook nu nog allerminst beschamend. Door deze historische traditie maakt Peugeot het zich niet gemakkelijk om deze 308 als GTI te verkopen.
Lexus CT 200h Business Line
Nissan Leaf
Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm Limited Edition Sport
Mazda 3 2.2 CiTD Business+
Ford Focus 1.6 TDCi Econetic Trend
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Pro Line +
Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive
Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège
Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento
2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business
2018 - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure
2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line
2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180
2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270
2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive
2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active
2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première
2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active
2009 - Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline