Subaru Impreza XV 2.0R AWD

- 24 september 2010

Méér dan uiterlijk vertoon

Waar het bij veel crossovers ophoudt met een stoere bumperset, kan de Impreza XV dankzij AWD en hoge en lage gearing ook op onverhard terrein uit de voeten. Door een geslaagde mix van dynamiek en comfort laat het weggedrag van de compacte Subaru bovendien weinig te wensen over. Een zesde versnelling zou weliswaar nog bij kunnen dragen aan een rustiger karakter en een gunstiger verbruik, en ook het interieur had wel iets meer aandacht verdiend; de prijs van de XV maakt echter veel goed. Met een prijskaartje van 28 mille is de Impreza XV 2.0R AWD exact even duur als de gewone Impreza 2.0 in Sport-uitvoering en zeer concurrerend geprijsd ten opzichte van vergelijkbare crossovers, zeker gezien de zeer complete uitrusting. Bovendien stuurt de XV strakker en oogt hij wat minder anoniem dan de reguliere Impreza. Deze nieuwe ‘Cross Vehicle’ heeft méér te bieden dan alleen uiterlijk vertoon, en daarom mag deze Subaru zeker worden gezien als een waardevolle toevoeging aan het groeiende crossover-segment.

  • Rijeigenschappen
  • Complete uitrusting
  • Biedt meer dan uiterlijk vertoon
  • Afwerking interieur
  • Geen zesde versnelling
  • Interieur mist stoere uitstraling
150 pk
196 Nm
193 km/h
9,6 s
8,9 (8.4) l/100km
199 g/km
G
22%
€ 27.995
€ 31.090
€ 570 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento

  • Citroën C4 2.0 HDi Exclusive

  • Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

  • Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive

  • Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

  • Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line

  • Mazda 3 2.2 CiTD Business+

  • Kia cee'd 1.6 CRDi Premium Pack

  • Nissan Leaf

  • Seat Leon 1.4 TSI FR

  • 2008 - Subaru Impreza 2.0R Luxury