Het exterieur
Dit is wat je noemt nou echt een rijdende verhuisdoos, zo vierkant als een baksteen. Het grote voordeel hiervan is dat de laadruimte in zijn geheel te benutten is zonder dat er onbruikbare hoekjes ontstaan. Echt vorm naar functie. Maar als je de Transit Connect eens een tijdje bekijkt is lelijk nou niet een woord dat direct in je opkomt. Tsja die koplampen op de neus zijn enigszins discutabel van vorm, maar de zijkant met geïntegreerde strepen en kunststof wielkastomrandingen zien er niet verkeerd uit. Wat ook op valt is dat de cabine een geheel vormt met de laadruimte. Vroeger leek het bij dit soort vervoersmiddelen alsof de cabine er als een apart gedeelte eraan geschroefd zat.
Aan de achterzijde zijn twee even grote deuren te vinden die 90 of 180 graden geopend kunnen worden, tegen € 300 meerprijs kunnen ze zelfs plat tegen de carrosserie gedraaid worden. Nog wat kleppen- en deurenfeitjes: standaard zijn de achterdeuren geblindeerd, ruiten erin kost € 50, zijschuifdeuren zijn leverbaar en ook een achterklep in plaats van deuren. Zo zie je maar, Ford heeft voor elke vervoersbehoefte een oplossing.
Als je goed kijkt zie je dat de auto wat voorover helt, dit om te voorkomen dat de koets bij geringe belading al achterover gaat hangen.
De stalen wielen zijn tegen € 375 om te wisselen voor lichtmetalen wielen, dit geeft de Connect een wat sprekender uiterlijk.